Що включає курс А1
- Основні правила читання
- Наголос в польській мові
- Вимова ł / l
- Особливості вимови i
- Вимова м’яких ć / ś / dź / ź
- Вимова ó / u
- Вимова ę / ą
- Буквосполучення cz / sz / szcz / dż / ch / rz
- Вимова і орфографія: ć / ś / ń / dź / ź та ci / si / ni / dzi / zi
- Комунікативні ситуації: знайомство, встановлення контакту, привітання, прощання, розповідь про себе
- Граматика: різниця oni / one; відмінювання дієслів типу być, mieć, mieszkać, утворення запитань
- Словниковий запас: базові дієслова, числівники (0-10), привітання, прощання, розповідь про себе та свої інтереси, питання і вираження самопочуття, встановлення контакту (ім’я, прізвище, адреса, номер телефону, місце проживання)
- Аудіювання: діалог на тему «Знайомство», «Як справи», монолог «Розповідь про себе»
- Читання: вірш (риси характеру), розповідь про себе
- Письмо: утворення запитань, особисті дані, конструкції типу Skąd jesteś? Gdzie mieszaksz? Jak masz na imię?
- Говоріння: розповідь про себе
- Вимова і орфографія: ó / u
- Комунікативні ситуації: задавання запитань про роботу, інтереси; представлення; опис характеру; вираження власних думок та переконань
- Граматика: рід іменника та прикметника, відмінювання дієслів на -ać у теперішньому часі, орудний відмінок
- Словниковий запас: риси характеру, професії, числівники (10-20), базові дієслова та іменники типу pracować, zawód
- Аудіювання: монолог «Що тебе мотивує до вивчення польської мови», діалог «Професія»
- Читання: короткі діалоги в офіційному і неофіційному стилі: моя професія, характер, інтереси, мотивація
- Письмо: базові іменники та прикметники (рід), речення з дієсловами типу pamiętać, oglądać, opowiadać
- Говоріння: я, мої інтереси, характер та робота
- Вимова і орфографія: ę / ą
- Комунікативні ситуації: моя сім’я, запитання про вік, вільний час, інтереси та звички
- Граматика: присвійні займенники, відмінювання дієслів на -ić, -yć, -eć в теперішньому часі
- Словниковий запас: сім’я, числівники (20-100), базові дієслова типу uczyć się, słyszeć, milczeć, та іменники; прислівники, що описують регулярність типу rzadko, zawsze
- Аудіювання: «Розповідь про себе», «Моя сім’я»
- Читання: монолог, короткі діалоги «Я, мої рідні та близькі»
- Письмо: числівники (1-20), речення з присвійними займенниками, розповідь про сім’ю.
- Говоріння: моя сім’я
- Вимова і орфографія: rz / ż
- Комунікативні ситуації: вираження захоплення, схвалення, невподобання, аргументація; питання про інформацію
- Граматика: знахідний відмінок; конструкції типу zajmować się, interesować się, zachwycać się + орудний відмінок; lubić, czytać, oglądać + знахідний відмінок; утворення запитань
- Словниковий запас: інтереси, хобі, вільний час, розваги, базові сполучники
- Аудіювання: діалог «Розваги», монолог «Інтереси, вільний час»
- Читання: я і моя сім’я, наші захоплення, вільний час
- Письмо: запитання, розповідні речення про інтереси, реакція на комунікативні ситуації
- Говоріння: мої інтереси та хобі, вільний час, розваги
Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Вимова і орфографія: ł / l
- Комунікативні ситуації: планування дня, питання про плани та графік, опис щоденних справ та обов’язків, вираження можливості та здатності, а також часових відносин
- Граматика: дієвідміни, відмінювання дієслів типу gotować, iść, jechać, pisać
- Словниковий запас: щоденні справи; дні тижня; домашні обов’язки; базові дієслова типу spotykać się, wracać, pracować; іменники типу zakupy, spacer; прислівники, що описують регулярність типу codziennie, czasami; сполучники типу chociaż, jednak
- Аудіювання: діалог «Плани на вихідні», монолог «Мій день», «Розклад дня»
- Читання: текст «Мої плани на день», «Щоденні справи»
- Письмо: відповіді на питання про плани на день, графік та розклад; короткі речення стосовно планування дня
- Говоріння: мій день та розклад
- Вимова і орфографія: si / ś / sz; ch / h
- Комунікативні ситуації: вираження вподобань; ситуації в ресторані та кав’ярні, замовлення доставки; питання стосовно інформації; дозвіл; раціон
- Граматика: конструкцій типу jeść śniadanie, interesować się kuchnią; займенники; відмінювання дієслів jeść, pić
- Словниковий запас: продукти, харчування, раціон, їжа; базові дієслова типу jeść, pić, zamawiać, płacić
- Аудіювання: монолог «Мій раціон», «Польська кухня», діалог «В ресторані», «Замовлення доставки»
- Читання: тексти «Харчування», «Раціон»
- Письмо: речення стосовно кулінарних вподобань, харчування; замовлення; особисті дані; раціон
- Говоріння: діалог в ресторані, моє харчування
- Вимова і орфографія: ć / ci / cz
- Комунікативні ситуації: формування пропозицій; реакція на пропозицію: згода та відмова; запитання про плани та час; часові відносини (o, za, w ciągu, od, do, po); відповідь на питання про ціну; аргументація; вираження власних преференцій
- Граматика: порядкові числівники, конструкції часу, дієвідміни дієслів
- Словниковий запас: числівники, пропозиція, ствердні та заперечні відповіді, плани на тиждень, зустрічі, вільний час
- Аудіювання: діалоги «Котра година / о котрій годині», «Розклад», «Пропозиція»
- Читання: діалог «Плани на день»; опис комунікативних ситуацій
- Письмо: відповіді на запитання стосовно планів; речення з конструкціями часу; опис ілюстрації
- Говоріння: плани на тиждень
- Вимова і орфографія: rz / ż / cz / sz
- Комунікативні ситуації: вираження заохочення та вподобання; діалог в магазинах; питання про інформацію (розмір, колір, ціна); компліменти
- Граматика: конструкції типу uczę się języka obcego, szukam pracy; родовий відмінок однини та множини; різниця ubierać / wkładać / zakładać; ступені порівняння прикметників, заперечні речення
- Словниковий запас: покупки; магазини; ідіоми з кольорами; кольори; компліменти; базові дієслова wkładać, ubierać, przymierzyć; прикметники типу duży, mały, tani
- Аудіювання: діалог в місті / торговому центрі «Як пройти…», діалог в магазині, монолог «Гардероб, вподобання в одязі»
- Читання: діалоги в магазинах; опис комунікативних ситуацій; компліменти; висловлювання стосовно одягу, покупок та зовнішнього вигляду
- Письмо: опис покупок, утворення заперечних речень, список покупок, утворення речень з конструкціями в родовому відмінку, реакція на ситуаціях в магазині
- Говоріння: покупки, стиль одягу
- Вимова і орфографія: i / j
- Комунікативні ситуації: прохання; біографія; досягнення; описування ситуацій і фактів у минулому часі; вираження часових відносин (Jak długo)
- Граматика: минулий час дієслів типу być, mieć, iść
- Словниковий запас: зміни; досягнення; базові дієслова типу trafić, tęsknić, martwić się; іменники типу umiejętności, sukces, wiedza
- Аудіювання: діалог «Моя автобіографія», приватні повідомлення
- Читання: повідомлення; прохання; речення, що описують попередні досягнення та зміни
- Письмо: питання стосовно досягнень та змін; короткі повідомлення; речення в минулому часі; опис ілюстрації; відповіді на запитання стосовно біографії
- Говоріння: мої досягнення та зміни
Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Вимова і орфографія: dz та dź (dzi)
- Комунікативні ситуації: мої плани завдання та цілі; вираження припущень, сподівань та власної думки; аргументація
- Граматика: майбутній тривалий час
- Словниковий запас: назви місяців; мої плани, завдання та цілі; базові дієслова типу zwiększać, pokonywać, zdobywać; іменники типу wysiłek, cel, obietnica
- Аудіювання: монолог «Плани на відпустку», «Світ через 1000 років»
- Читання: діалог «Плани», «Мої завдання на наступний рік», опис та реакція на комунікативні ситуації
- Письмо: відповіді на запитання стосовно планів, речення в майбутньому часі, вираження власних цілей, припущень та планів
- Говоріння: мої завдання, цілі та плани на наступний рік
- Вимова і орфографія: c / ć / ci
- Комунікативні ситуації: опис розташування; запитання про дорогу; аргументація; вираження власних думок, преференцій та переконань; порівняння; опис життя в місті; дискусія
- Граматика: конструкцій типу jestem w pracy, mówię o problemach; місцевий відмінок іменників та прикметників в однині та множині; займенники у місцевому відмінку
- Словниковий запас: місто, інфраструктура у місті, об’єкти у місті (центри надання послуг, установи, магазини) географічне положення, визначні місця у місті, життя в місті (переваги та недоліки), розваги,
- Аудіювання: «Польща», діалог «Як дійти до центру / магазину / вокзалу», «Моє місто / мій район»
- Читання: «Переваги та недоліки проживання в великому місті», ситуації в місті, діалог «Відвідування нового міста»; діалоги в кінотеатрі, банку; на вокзалі, паркінгу, аеропорту та автозаправній станції
- Письмо: речення стосовно ситуацій у місті, відповіді на питання стосовно проживання у великому місті, порівняння переваг та недоліків, реакції на комунікативні ситуації, речення з місцевим відмінком
- Говоріння: моє місто, переваги та недоліки проживання у великому місті
- Вимова і орфографія: rz / ż, ch / h, ó / u
- Комунікативні ситуації: планування поїздки, заохочення до різних форм проведення вільного часу, розміщення у просторі, вираження вподобання та преференцій, питання стосовно туристичної пропозиції, бронювання готелю
- Граматика: конструкції типу jadę nad morze, mieszkam w hotelu, прийменники, повторення відмінків та дієвідмін
- Словниковий запас: туризм і подорожі, туристичні пропозиції, бронювання готелю, визначні місця у місті
- Аудіювання: діалог «Плани на відпустку», пропозиція готелю, бронювання готелю
- Читання: текст «Польські міста. Вроцлав», опис комунікативних ситуацій, текст «Який відпочинок ти любиш?», «Туристичні пропозиції»
- Письмо: реакція на комунікативні ситуації, речення з прислівниками
- Говоріння: моя поїздка до Вроцлава, мої плани на відпочинок
- Вимова: наголос
- Комунікативні ситуації: моє житло, питання стосовно оголошення оренди житла, діалог оренда житла, порівняння, вираження місця та розташування, аргументування, вираження переконань та вподобань, дискусія
- Граматика: прийменники (między, naprzeciwko, obok), множина іменників та прикметників
- Словниковий запас: житло, обладнання та меблі, оренда житла / кімнати (тип, розміщення, оплата), переваги та недоліки
- Аудіювання: діалог «Я переїхав у нову квартиру», «Оренда житла»
- Читання: текст «Моє житло», оголошення про оренду квартири / кімнати, опис комунікативних ситуацій, «Переваги і недоліки проживання в студії», «Покупка чи оренда житла»
- Письмо: опис та порівняння ілюстрацій, реакція на комунікативні ситуації, опис житла та меблів
- Говоріння: переваги і недоліки проживання у студії», оренда чи покупка квартири», моє житло
- Вимова і орфографія: z / zi
- Комунікативні ситуації: опис погоди, стану здоров’я; вираження вподобань; питання про самопочуття; візит у лікаря; формулювання порад
- Граматика: конструкції типу gorąco polecać, szybko biegać; утворення прислівників
- Словниковий запас: погода, здоров’я, частини тіла, самопочуття, здоровий спосіб життя, візит у лікаря; базові прислівники типу zdrowo, zimno
- Аудіювання: монолог «Пори року. Погода», «Прогноз погоди», «Вплив погоди на здоров’я»; діалог «Питання про самопочуття», «Візит у лікаря»
- Читання: текст «Яка пора року / погода мені подобається», «Здоровий спосіб життя», опис комунікативних ситуацій
- Письмо: питання стосовно погоди, вподобань / невподобань; відповіді на запитання про прогнозу погоди; речення з прислівниками; текст «Вплив погоди на самопочуття», реакція на комунікативні ситуації
- Говоріння: здоровий спосіб життя, пори року, вплив погоди на самопочуття
Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
Аудіювання, читання, граматика, письмо, говоріння
Що включає курс А2
- Вимова і орфографія: si / ś
- Комунікативні ситуації: опис процесів та фактів в минулому часі; біографія; опис досягнень, успіхів та невдач; опис відносин; формулювання цілей та завдань; вираження позитивних / негативних реакцій та почуттів
- Граматика: конструкції типу uczę się polskiego, nauczyłam się angielskiego; утворення та використання дієслів доконаного та недоконаного виду
- Словниковий запас: біографія, сім’я, плани, професія, досягнення, цілі, успіхи, невдачі, зацікавлення, захоплення, почуття
- Аудіювання: діалог «Біографія», телефонна розмова
- Читання: текст «Я, мої цілі, завдання та досягнення», «Підсумок року, успіхи та поразки», опис комунікативних ситуацій
- Письмо: текст «Розповідь про себе, свої цілі та досягнення»; опис життєвих ситуацій, стосунків та почуттів; речення з дієсловами у доконаному та недоконаному виді
- Говоріння: досягнення, зміни, цілі, бажання, успіхи та невдачі
- Вимова і орфографія: повторення (ś / sz / si / cz / ch / rz)
- Комунікативні ситуації: питання про спосіб проведення часу; вираження вподобань / невподобань та преференцій; аргументація; вираження власних думок та переконань; опис спортивних дисциплін; презентація спортивних пропозицій та розваг; відповіді на запитання на основі прочитаного тексту; дискусія
- Граматика: конструкції типу uprawianie sportu, bycie zdrowym; утворення віддієслівних іменників
- Словниковий запас: спорт; спортивні дисципліни, пропозиції та розваги
- Аудіювання: монолог «Невдачі», діалог «Переваги спорту», «Нетипові спортивні дисципліни»
- Читання: текст «Спорт як хобі, здоров’я, професія чи небезпека», опис спортивних дисциплін, спортивні пропозиції, опис комунікативних ситуацій, «Роберт Левандорський - польський феномен»
- Письмо: продовження історії, опис власного відношення до спорту, реакція на комунікативні ситуації, коментарі та відповіді на запитання на основі прочитаного
- Говоріння: спорт, спортивні дисципліни, відношення до спорту
- Вимова і орфографія: ę / ą / om / em / on / en
- Комунікативні ситуації: вираження власної думки та переконання; відповіді на питання на основі прослуханого та прочитаного; опис власного досвіду, життєвих ситуацій та навчальних пропозицій; поради; аргументаційний текст; формулювання пропозицій
- Граматика: повторення (відмінювання іменників та прикметників, дієвідміни дієслів)
- Словниковий запас: навчання, освіта, освітні пропозиції (курси, майстер-класи), тренування пам’яті, участь у конкурсі
- Аудіювання: монолог «Як ефективно навчатись»
- Читання: текст «Моя відношення до навчання», навчальні пропозиції, опис комунікативних ситуацій, «Способи запам’ятовування», оголошення
- Письмо: заявка на участь у конкурсі, реакція на комунікативні ситуації, відповіді на запитання на основі прочитаного та прослуханого, аргументація, поради
- Говоріння: навчання, освіта, способи запам’ятовування
- Вимова і орфографія: dz і dź.
- Комунікативні ситуації: опис традицій, свят та звичаїв; запрошення; побажання та привітання в офіційному та неофіційному стилі; вираження вподобань / невподобань, переконань та емоцій
- Граматика: конструкції типу gratuluję Ci, życzę Panu dużo motywacji; займенники в давальному відмінку
- Словниковий запас: свята, традиції, звичаї, побажання, привітання
- Аудіювання: монолог «Мої улюблена свята та традиції», «Великдень»
- Читання: текст «Різдво», «Звичаї та традиції», привітання та запрошення, опис комунікативних ситуацій
- Письмо: вираження вподобань / невподобань; опис свят, традицій та звичаїв; привітання; запрошення; реакція на комунікативні ситуації
- Говоріння: свята, привітання, запрошення, відповіді на запитання стосовно свят та традицій
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Вимова і орфографія: повторення, скоромовки
- Комунікативні ситуації: вираження думок та переконань стосовно роботи; дискусія; аргументація; опис власних навичок, вмінь та досвіду; питання про інформацію стосовно обов’язків, вакансій та умов працевлаштування
- Граматика: повторення (відмінювання іменників, прикметників та дієслів)
- Словниковий запас: робота, вакансії, професії, досвід роботи, обов’язки, завдання на посадах, вимоги, працевлаштування, співбесіда, резюме, бізнес
- Аудіювання: діалог «Пошук роботи», «Умови працевлаштування», «Як написати резюме»
- Читання: текст «Досвід роботи», «Співбесіда», «Власний бізнес чи робота за наймом», резюме, опис комунікативних ситуацій
- Письмо: реакція на комунікативні ситуації, відповіді на запитання на основі прослуханого, резюме
- Говоріння: пошук роботи, співбесіда, працевлаштування
- Комунікативні ситуації: опис людини, порівняння, вираження власної думки стосовно позитивних / негативних рис характеру, поради та рекомендації
- Граматика: множина прикметників чоловічо-особового роду, повторення (відмінювання іменників)
- Словниковий запас: риси характеру, види темпераменту, інтереси та хобі, ідіоми на позначення рис характеру, поради та рекомендації
- Аудіювання: «Види темпераменту»
- Читання: текст «Зірки польського шоу-бізнесу», опис особистості, повідомлення / приватний лист, текст «Інтроверт та екстраверт», опис проблем / негативних рис характеру, порада
- Письмо: повідомлення / приватний лист, опис особистості, рекомендація
- Говоріння: зірки шоу-бізнесу; опис особистості; позитивні / негативні риси характеру, їх вплив на інтереси та роботу, темперамент; рекомендації та поради
- Комунікативні ситуації: дискусія, питання про думку, вираження власної думки / незгоди, нейтральні відповіді, вираження переконань стосовно роботи, формулювання узагальнень
- Граматика: називний відмінок множини (чоловічо-особовий рід), повторення (теперішній час, відмінювання іменників)
- Словниковий запас: умови праці; професії, їх переваги та недоліки; обов’язки, вимоги та бенефіти; дискусія; риси характеру
- Аудіювання: «Професії майбутнього»
- Читання: переваги та недоліки професій, тест «Яка професія мені найбільше підходить», опис комунікативних ситуацій
- Письмо: реакція на комунікативні ситуації, аргументаційний текст
- Говоріння: моя нинішня / майбутня професія, яка професія мені найбільше підходить за темпераментом, дискусія стосовно роботи
- Комунікативні ситуації: вираження почуттів (надія, задоволення, побоювання, обурення, занепокоєння), вираження думок та переконань стосовно екологічних проблем, аргументація, опис проблем, порівняння
- Граматика: майбутній доконаний час, ступені порівняння прислівників, повторення (вид дієслів)
- Словниковий запас: тварини, екологічні проблеми, охорона середовища, почуття, екологічний стиль життя
- Аудіювання: «Стиль життя Zero Waste»
- Читання: статті на тему охорони здоров’я і екологічних проблем, опис комунікативних ситуацій, «Як ми можемо захищати середовище», «Зоопарк – розвага коштом тварин чи порятунок тварин під загрозою зникнення»
- Письмо: реакція на комунікативні ситуації, переказ прослуханого тексту, аргументаційний текст про переваги та недоліки зоопарків, порівняльні речення
- Говоріння: «Як ми можемо захищати середовище»
- Комунікативні ситуації: вираження побажань, припущень та пропозицій; дискусія; опис домашніх справ, обов’язків та сімейних проблем
- Граматика: умовний спосіб, умовні речення, повторення (теперішній, майбутній час), складнопідрядні речення з że / żeby
- Словниковий запас: сім’я, сімейні проблеми, домашні обов’язки, стосунки, почуття
- Аудіювання: «Кохання чи дружба»
- Читання: сімейні проблеми, опис комунікативних ситуацій, статті на тему стосунків, дискусія про весілля та шлюб, весільні прикмети
- Письмо: складнопідрядні / умовні речення, переказ прослуханого тексту, реакція на комунікативні ситуації, стаття
- Говоріння: аргументаційна розповідь стосовно сім’ї або стосунків
- Комунікативні ситуації: вираження пропозиції, прохання, побажання; опис стосунків з іншими людьми; аргументація; запитання; вираження згоди / незгоди, вираження пропущень
- Граматика: давальний відмінок, конструкції типи ufam swojemu przyjacielowi, займенник się, повторення (умовні речення)
- Словниковий запас: дружба, стосунки з людьми, прислів'я
- Аудіювання: фрагмент книжки «Повага і гіркий шоколад»
- Читання: текст «Брак друзів не менш шкідливий, ніж паління», тест «Чи ти хороший друг?»
- Письмо: реакція на комунікативні ситуації, текст про найкращого друга
- Говоріння: роздуми та дискусія про дружбу, аргументаційна розповідь про дружбу, факти про себе
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Комунікативні ситуації: вираження прохання та обурення, скарга, вираження вподобань / невподобань, поради, реклама, опис домашніх обов’язків
- Граматика: безособові форми дієслів, віддієслівні іменники, наказовий спосіб
- Словниковий запас: побутова техніка, домашні обов'язки, прохання, обурення, реклама
- Аудіювання: «Домашні обов’язки»
- Читання: «Як вигідно купувати побутову техніку», проблеми з технікою, реклама, опис комунікативних ситуацій, статті на тему домашніх обов’язків
- Письмо: реклама, реакція на комунікативні ситуації, текст стосовно побутової техніки та домашні обов’язки
- Говоріння: питання та дискусії стосовно побутової техніки, домашні обов’язки
- Комунікативні ситуації: виражати задоволення / незадоволення, скарга, опис техніки та її використання в щоденному житті
- Граматика: пасивні дієприкметники, пасивний стан
- Словниковий запас: техніка, технології, опис повсякденних обов’язків
- Аудіювання: «Технології майбутнього»
- Читання: опис техніки та її функцій, опис комунікативних ситуацій, скарга
- Письмо: вираження думки стосовно техніки, переказ прослуханого тексту, скарга
- Говоріння: відповіді на запитання стосовно техніки, вираження власної думки та переконань
- Комунікативні ситуації: вираження здивування та недовіри; вираження думки про Інтернет, його функції та роль; опис мети і призначення; заохочення
- Граматика: складні речення, сполучники
- Словниковий запас: Інтернет, здивування, недовіра, аргументування, позитивні та негативні сторони використання Інтернету, залежність
- Аудіювання: «Залежність від Інтернету»
- Читання: позитивні та негативні риси Інтернету, «Моє відношення до Інтернету», польські сервіси та ресурси
- Письмо: опис корисних інтернет-ресурсів, реакція на комунікативні ситуації, переклад прослуханого тексту
- Говоріння: моє відношення до Інтернету
- Комунікативні ситуації: вираження власної думки, вподобань, переконань; опис книжок; огляд преси; дискусія; рецензування
- Граматика: підрядні речення, повторення (наказовий спосіб)
- Словниковий запас: преса, книжки, інформаційні портали
- Аудіювання: «Як швидше і більше читати»
- Читання: огляд преси, журнали, статті, інформаційні портали, опис комунікативних ситуацій, опис книжок, рецензія
- Письмо: опис журналу / газети / інтернет-видання / блогу, переклад прослуханого тексту, вираження думки стосовно дискутивних тем, рецензія
- Говоріння: преса, її вплив та популярність; відношення до медіа, читання; улюблені книжки
- Комунікативні ситуації: опис сюжету фільмів, вираження вподобань / невподобань, цитування, роль телебачення, формулювання пропозицій
- Граматика: складносурядні речення, пряма і непряма мова
- Словниковий запас: фільми, телебачення, вільний час
- Аудіювання: огляд польських YouTube каналів
- Читання: «Телебачення, Інтернет чи кінотеатр», пропозиції кінотеатру, опис та рецензії фільмів
- Письмо: повідомлення, запрошення, опис та рецензія фільму, цитування
- Говоріння: вираження вподобань / невподобань пов’язаних з фільмами, обговорення дискутивних тем (піратство, вплив медіа)
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Аудіювання, читання, граматика, письмо, говоріння
Що включає курс B1
- Комунікативні ситуації: формулювання порад, питання про інформацію стосовно навчання, дискусія, опис способів навчання
- Граматика: умовний і наказовий спосіб, безособові форми дієслова, модальні дієслова, обставина способу дії
- Словниковий запас: способи та методики навчання, навчання в університеті, іспити, напрямки навчання
- Аудіювання: способи запам’ятовування інформації, вивчення іноземних мов
- Читання: чи варто навчатись в університеті / які напрямки обрати; онлайн-навчання
- Письмо: мотиваційний лист, порада, заповнення анкет, написання заяв
- Говоріння: складання іспитів, вивчення іноземних мов, способи та методики запам’ятовування інформації, поради
- Комунікативні ситуації: опис предметів, формулювання питань та гіпотез, вираження переконань
- Граматика: відмінювання займенників, пасивний стан, повторення (минулий час)
- Словниковий запас: техніка, технології, наука, наукові відкриття
- Аудіювання: винаходи, про які ми не знаємо; домашні винаходи
- Читання: винаходи, що змінили наше життя; польські науковці та їх винаходи
- Письмо: опис техніки та технологій, переказ прослуханого тексту
- Говоріння: найбільші винаходи та відкриття, науковці та винахідники, опис предметів на основі ілюстрацій
- Комунікативні ситуації: формулювання комплементів, реклама, опис косметики та косметичних процедур, запитання про косметичні послуги, вираження вподобань / невподобань стосовно одягу
- Граматика: повторення (родовий відмінок, прикметники, прислівники), використання прийменників, умовні речення
- Словниковий запас: косметика, мода, одяг, тренди, косметичні процедури, реклама, особиста гігієна, зачіски, зовнішній вигляд, предмети щоденного використання
- Аудіювання: тренди, косметика, мода
- Читання: фрагменти статей про моду, одяг, косметику, догляд, особисту гігієну, косметичні процедури; компліменти; діалог в перукарні
- Письмо: короткі інформаційні тексти, реклама
- Говоріння: опис зовнішнього вигляду; запитання в перукарні та косметичному салоні; компліменти; вираження думки про тренди та моду; переказ прочитаних текстів
- Комунікативні ситуації: вираження схвалення / несхвалення, протесту; дискусія; вираження думки стосовно проблем та дискутивних тем
- Граматика: давальний відмінок, відмінювання заперечних займенників, позиція та значення займенника się в реченні, майбутній час
- Словниковий запас: охорона середовища, екологічні проблеми, природа, клімат, шляхи вирішення екологічних проблем, екологічні організації, проекологічна політика, здоровий спосіб життя
- Аудіювання: нездорове харчування, культ правильного харчування і здорового способу життя, екологічні проблеми
- Читання: принципи здорового способу життя, вегетаріанство, шкідливі продукти та звички
- Письмо: реклама, аргументаційний текст, опис, відповіді на питання стосовно здорового способу життя та екології
- Говоріння: дискусія про проекологічні / шкідливі звички, обговорення шляхів вирішення екологічних проблем, реакція на комунікативні ситуації
- Комунікативні ситуації: опис планів; питання про інформацію стосовно організації подорожей; вираження задоволення / незадоволення, розчарування та обурення, порівняння; формулювання порад та рекомендації
- Граматика: дієслова на позначення руху, конструкції типу mieć + bezokolicznik, назви країн та національностей, їх відмінювання
- Словниковий запас: транспорт, організація подорожей, визначні місця, історичні пам’ятки
- Аудіювання: організація подорожей / поради, види транспорту, подорожування автостопом, активний / пасивний відпочинок
- Читання: визначні місця Польщі, найщасливіші країни світу, способи на бюджетні подорожі
- Письмо: опис подорожей, нотатки, написання коментарів та відгуків
- Говоріння: переказ прочитаних / прослуханих текстів, відповіді на запитання; вираження власної думки стосовно подорожей та їх планування; поради та рекомендації
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Комунікативні ситуації: формулювання пропозицій, обіцянок і переконань; аргументування; дискусія
- Граматика: числівники, відмінювання, використання в реченнях; відмінювання іменника pieniądz
- Словниковий запас: покупки, гроші, ціни, послуги, магазини, предмети щоденного використання, волонтерство
- Аудіювання: суспільство споживання, мінімалізм, послуги та покупки
- Читання: волонтерство, фрагменти статей про послуги та покупки, банки часу, опис комунікативних ситуацій
- Письмо: реклами, опис продуктів та послуг, аргументаційний текст, есе
- Говоріння: вираження думок стосовно волонтерства, мінімалістичного способу життя, опис послуг
- Комунікативні ситуації: вираження вподобань; критика; реакція на критику; опис фільмів, серіалів, книг, картин; аргументування; дискусія
- Граматика: місцевий відмінок, відмінювання питальних займенників, числівники
- Словниковий запас: фільми, література, мистецтво, музика, способи проведення вільного часу, розваги, масова / висока культура
- Аудіювання: польське мистецтво, культурні заходи
- Читання: характеристика видів та напрямів культури, символи попкультури, способи проведення вільного часу
- Письмо: рецензія, реакція на комунікативні ситуації, вираження власної думки стосовно різних видів мистецтва
- Говоріння: вільний час, розваги, мистецтво, критика літератури та кіно
- Комунікативні ситуації: вираження необхідності та дозволу; впевненості та невпевненості; опис соціальних проблем та способів їх вирішення
- Граматика: відмінювання нерегулярних іменників, числівники, відмінювання імен та прізвищ
- Словниковий запас: соціальні проблеми, залежність, документи, формальні справи, меншини, медіа
- Аудіювання: соціальні проблеми та способи їх вирішення, проблеми підлітків
- Читання: фрагменти статей про міграцію, безробіття, насильство, залежність, гендерну нерівність, інвалідність, етнічні меншини
- Письмо: порівняльний текст, заповнення заяв та анкет в адміністраціях, короткі аргументаційні тексти
- Говоріння: опис та способи вирішення соціальних проблем, реакція на комунікативні ситуації
- Комунікативні ситуації: вираження байдужості, важливості, недовіри; вираження власної думки стосовно політичного життя
- Граматика: відмінювання іменників urząd, rząd; умовні речення, пасивний стан
- Словниковий запас: політичне життя, партії, політичні програми, державний устрій, політичні структури
- Аудіювання: висловлювання представників політичних партій, важливість та завдання політики
- Читання: демократія та диктатура, політичне життя та державний устрій Польщі, структури і мета ЄС
- Письмо: переказ прослуханого / прочитаного тексту, вираження власних політичних поглядів
- Говоріння: опис та порівняння програм різних політичних партій, опис власних політичних переконань, реакція на комунікативні ситуації
- Комунікативні ситуації: дискусія, вираження власних думок та переконань стосовно рівноправності та дискримінації
- Граматика: відмінювання іменників; теперішній, минулий та майбутній час, назви національностей та країн, числівники
- Словниковий запас: рівноправність, дискримінація, права, злочинність, відповідальність, штрафи та покарання
- Аудіювання: права людини, права етнічних меншин
- Читання: фрагменти статей про дискримінацію, рівноправність, злочинність; види злочинів та способи боротьби з ними
- Письмо: написання аргументаційних текстів, порад, рекомендацій та закликів
- Говоріння: способи боротьби зі злочинністю, переказ прочитаних / прослуханих текстів
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Комунікативні ситуації: рекламні тексти та слогани, вираження переконання, емоцій та опис власного досвіду
- Граматика: пряма / непряма мова; дієвідміни дієслів, відмінювання неозначених та питальних займенників
- Словниковий запас: медіа, реклама, ідіоми та прислів’я
- Аудіювання: Fake News, вплив преси, маніпуляція в рекламі
- Читання: фрагменти статей про пресу, Інтернет, соцмережі
- Письмо: реклама, рекламні слогани, пости, коментарі, заохочення
- Говоріння: рекламна компанія; маніпуляція в рекламі, приклади та способи
- Комунікативні ситуації: опис почуттів, переживань, планів та мрій; заперечення; обурення та протест
- Граматика: речення з trzeba, warto, można; зменшувально-пестливі форми
- Словниковий запас: реалізація планів та мрій, успіх, дослідження, інтерв’ю, питання про плани та мрії
- Аудіювання: дослідження CBOS, реалізація планів
- Читання: поняття успіху, фактори успіху, шлях від мрії до плану
- Письмо: оповідання, реакція на комунікативні ситуації, опис емоцій, переживань та планів
- Говоріння: шляхи для досягнення успіху, як досягати мети та реалізовувати плани
- Комунікативні ситуації: вираження умов та послідовності, вираження впевненості / невпевненості, порівняння та опис
- Граматика: числівник, умовні речення, послідовність часів
- Словниковий запас: професії, умови праці, трудовий договір, працевлаштування, звільнення, пошук роботи
- Аудіювання: ринок праці
- Читання: фрагменти статей про професії, працевлаштування, ринок праці; аналіз ринку праці
- Письмо: написання заяви, резюме, мотиваційного листа; опис професії
- Говоріння: переказ прочитаного / прослуханого тексту, відповіді на запитання; вираження думки стосовно професійних проблем
- Комунікативні ситуації: вираження задоволення / незадоволення, розчарування, оповідання, дискусія, опис, аргументування
- Граматика: минулий час, відмінювання іменників, наказовий спосіб, місце прикметника у словосполученнях
- Словниковий запас: географія, історія, культура, традиції, політичний устрій, звичаї
- Аудіювання: факти про Польщу; польська культура; діячі польської культури
- Читання: фрагменти статей про Польщу: географія, клімат, історія, культура
- Письмо: офіційні / неофіційні листи, запрошення, подяка
- Говоріння: реакція на комунікативні ситуації, відповіді на запитання до прочитаного / прослуханого тексту, презентація визначних місць та пам’яток культури
- омунікативні ситуації: вираження вподобань, критика, незгода та незадоволення, опис
- Граматика: пасивні та активні дієприкметники, прикметники утворені від іменників
- Словниковий запас: інтереси, хобі, способи проведення вільного часу
- Аудіювання: користь від нічогонеробіння, способи проведення вільного часу
- Читання: дослідження про способи проведення вільного часу, комунікативні ситуації
- Письмо: аргументаційний текст, допис для соцмереж, статті
- Говоріння: реакція на комунікативні ситуації, вираження власної думки про способи проведення вільного часу
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Аудіювання, читання, граматика, письмо, говоріння
Що включає курс B2
- Комунікативні ситуації: вираження власної думки, припущення, аргументів; встановлення контакту; визначення цілі та призначення
- Граматика: теперішній час (нерегулярні відмінювання), активні дієприкметники, відмінювання займенників
- Словниковий запас: переїзд, міграція, працевлаштування, вступ в університет, документи, легалізація перебування
- Аудіювання: яку спеціальність обрати, причини міграції, проблеми з переїздом
- Читання: переїзд, вирішення формальних справ, навчання в університеті
- Письмо: опис ситуації, резюме, мотиваційний лист
- Говоріння: вираження власної думки стосовно міграції, аргументування, опис власного досвіду, відповіді на запитання стосовно прочитаного / прослуханого
- Комунікативні ситуації: вираження симпатії / антипатії, сподівань та переживань; заперечення, відмова; згода
- Граматика: види дієслів (способи утворення), пасивний стан, відмінювання прізвищ, зменшено-пестливі форми
- Словниковий запас: стосунки, причини конфліктів та способи їх вирішення, стереотипи та забобони, проблеми поколінь
- Аудіювання: стереотипи і забобони, проблеми нашого оточення, різниця поколінь
- Читання: молодь і їх проблеми, багатодітність, самотність, фрагменти інтерв’ю з психологами та соціологами
- Письмо: характеристика, опис особистості, есе, біографія
- Говоріння: аргументаційний текст про конфлікти в стосунках, реакція на комунікативні ситуації, розповідь на основі ілюстрацій
- Комунікативні ситуації: вираження подяки, вподобань, задоволення / незадоволення, обурення; компліменти та вибачення
- Граматика: наказовий спосіб, віддієслівні іменники, чоловічо-особові / нечоловічо-особові форми іменників, прикметників та дієслів
- Словниковий запас: банк, перукарня, ресторан, торговий центр, компліменти, одяг, послуги, покупки в Інтернеті
- Аудіювання: продукти та послуги банку; суспільство споживання; заклади, її пропозиція та реклама
- Читання: роль і значення зовнішнього вигляду, вибір послуг; фрагменти статей про споживання, послуги та рекламу
- Письмо: реклама, опис товарів та послуг, есе, скарга
- Говоріння: оголошення, презентація продуктів та послуг, дискусія, повідомлення
- Комунікативні ситуації: порівняння, аргументація, опис причин та наслідків, вираження причини, здатності та можливості
- Граматика: відмінювання нерегулярних іменників, умовний спосіб, пасивні дієприкметники
- Словниковий запас: харчування, дієта, особиста гігієна, самопочуття, здоров’я, хвороби і лікування, візит у лікаря, аптека, ліки
- Аудіювання: дієти, фактори здорового способу життя, хвороби і лікування
- Читання: фрагменти статей про лікування, харчування та здоровий спосіб життя
- Письмо: рекомендації, оголошення, есе
- Говоріння: дискусія, аргументування, переказ прослуханого / прочитаного тексту
- Комунікативні ситуації: опис предметів та технологій, вираження необхідності, невпевненості, сумнівів; формулювання порад та заборон
- Граматика: зворотні дієслова, словотворення, активні дієприкметники
- Словниковий запас: наука, винаходи, відкриття, комп’ютеризація, комунікація, прилади
- Аудіювання: винаходи та відкриття, наука, технології
- Читання: науковці, культура, наука, оголошення, новини та повідомлення
- Письмо: біографія, есе, офіційні лист, подяка, оголошення
- Говоріння: аргументаційни текст, дискусія, вираження власних поглядів стосовно технологій, опис винаходів
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Комунікативні ситуації: привітання та побажання, вираження почуттів та вражень, опис ситуацій, місць та людей
- Граматика: числівники, минулий час (форми нерегулярного відмінювання), назви властивостей та абстрактних понять
- Словниковий запас: традиції, звичаї, свята, культура, святкування, організація свят
- Аудіювання: польські регіональні свята та звичаї, релігія, культура
- Читання: забобони та стереотипи, фрагменти статей про звичаї та традиції, інтерв’ю, блог
- Письмо: приватний лист, привітання, опис ситуації
- Говоріння: опис свят, звичаїв та традицій, опис власного досвіду, реакція на комунікативні ситуації, питання до прослуханого / прочитаного
- Комунікативні ситуації: встановлення контакту, дискусія, аргументування, обурення, протест, схвалення, застереження
- Граматика: дієприслівник, збірні числівники
- Словниковий запас: види злочинів та боротьба з ними, штрафи, покарання
- Аудіювання: повідомлення про правопорушення, алгоритм дій при правопорушенні, шляхи боротьби зі злочинністю
- Читання: причини злочинів та правопорушень, фрагменти статей про правопорушення
- Письмо: заява, повідомлення, есе
- Говоріння: реакція на комунікативні ситуації, дискусія, аргументаційний текст, опис ситуацій
- Комунікативні ситуації: вираження вподобань, критика, незгода та незадоволення, опис
- Граматика: безособові форми, зворотні дієслова, словотворення
- Словниковий запас: оренда житла, життя в місті, організація та інституції, ремонт, обладнання
- Аудіювання: покупка оренда житла, житла в великому місті / селі
- Читання: оголошення, повідомлення, рекламні тексти, інтерв’ю
- Письмо: оголошення, договір, аргументаційний текст
- Говоріння: дискусія, питання, аргументація
- Комунікативні ситуації: вираження переконання, емоцій та опис власного досвіду, рекламні тексти та слогани, офіційні звернення
- Граматика: відмінювання неозначених та питальних займенників, пряма / непряма мова; дієвідміни дієслів
- Словниковий запас: ідіоми та прислів’я, медіа, реклама, телебачення, Інтернет
- Аудіювання: фрагменти телепередач та новин, інтерв’ю
- Читання: види та її вплив, реклама в соцмережах, рекламні тексти
- Письмо: рекламні тексти, офіційні звернення, опис місць та товарів
- Говоріння: дискусія, опис та презентація товарів на основі ілюстрацій, переконання, реакція на комунікативні ситуації
- Комунікативні ситуації: вираження протесту та обурення, опис способу, заборона, порада та рекомендація
- Граматика: види дієслів, майбутній доконаний час, словотворення
- Словниковий запас: тварини, екологія, організації, волонтерська діяльність, рослини, природа, клімат, ідіоми та прислів’я
- Аудіювання: екологічні проблеми та способи їх вирішення, міжнародні організації, природа, рослини та тварини
- Читання: агітаційні тексти проеклогічних компаній, опис екологічних проблем, інтерв’ю, фрагменти статей про волонтерство та екологію
- Письмо: агітаційні тексти, офіційні листи, оголошення
- Говоріння: дискусія, презентація проєктів, реклама
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Комунікативні ситуації: запитання про роботу та вакансії, представлення; опис навичок, досвіду та очікувань; вираження власних думок та переконань
- Граматика: відмінювання іменників (нерегулярні форми), майбутній час, ступені порівняння прикметників та прислівників
- Словниковий запас: професії, кар’єра, успіх, досвід роботи, вакансії, вимоги, бенефіти, заробітна плата, трудові відносини
- Аудіювання: тренди на ринку праці, секрети кар’єрного успіху, досвід роботи та освіта
- Читання: кар’єрний успіх, зростання, досвід роботи, вакансії, вимоги роботодавців
- Письмо: подяка, мотиваційний лист, резюме, офіційний лист
- Говоріння: опис досвіду роботи, компанії та посади; дискусія; аргументаційний текст
- Комунікаційні ситуації: вираження байдужості, важливості, недовіри; вираження власної думки стосовно політичного життя та політичних проблем
- Граматика: складні речення, сполучники, кличний відмінок
- Словниковий запас: політика, політкоректність, політичні партії та програми, форми правління
- Аудіювання: політика страху, голосування, міжнародна політика
- Читання: польські політичні партії та їх програми, політичні скандали, реформи
- Письмо: офіційний лист, документи, аргументаційний текст
- Говоріння: есе, дискусія, диспут
- Комунікативні ситуації: опис місцевостей, визначних місць та природи, визначення планів, аргументування, обговорення, дискусія, поради та пропозиції
- Граматика: умовний та наказовий спосіб, умовні речення, відмінювання іменників
- Словниковий запас: транспорт, вокзал, аеропорт, білети, готелі, туристичні агенції, агротуризм, культури
- Аудіювання: пропозиції та тури, туристична візитівка, визначні місця
- Читання: проблеми під час подорожей, туристичні магніти Польщі, подорож до невідомих місць
- Письмо: запрошення, пропозиція, реклама, опис подорожі
- Говоріння: дискусія, опис, діалоги під час планування подорожі
- Комунікативні ситуації: вираження задоволення / незадоволення, розчарування, оповідання, дискусія, опис, аргументування
- Граматика: пунктуація, числівники
- Словниковий запас: покупки, гроші, поломки, оплати, бронювання, офіційні документи, юридичні справи
- Аудіювання: справи в державних службах, податки, договори
- Читання: фрагменти статей про побутові справи, дискусії, заяви, договори та анкети
- Письмо: офіційні листи, заяви та анкети
- Говоріння: реакція на комунікативні ситуації, дискусія, обговорення, опис проблем, оповідання
- Комунікативні ситуації: вираження вподобань / невподобань, задоволення / незадоволення, опис подій, заходів, місць та особистостей
- Граматика: велика / маленька буква, відмінювання іменників
- Словниковий запас: література, кіно, музики, фестиваль, концерт, критика, рецензія
- Аудіювання: включення з концертів, фестивалів; нагороди; діячі культури; мистецтво
- Читання: презентації та описи фестивалів і концертів, ярмарок, фрагменти статей про культурні події, діячів культури та мистецтво, інтерв’ю
- Письмо: опис соціально-політичних та культурних подій, есе, розповідь
- Говоріння: дискусія, опис, приватний лист
- Перевірка словникового запасу, граматики, навичок письма та говоріння
- Аудіювання, читання, граматика, письмо, говоріння